STREAMING

Sverige luras på reklamabonnemang

Netflix har inga planer på att erbjuda ett delvis reklamfinansierat abonnemang i vare sig Sverige, Danmark eller Norge.

Om du har gått och hoppats på att Netflix skulle introducera sitt billigare och delvis reklamfinansierade abonnemang här, måste vi göra dig besviken. Tjänsten har inga planer på att lansera abonnemanget vare sig i Sverige, Danmark eller Norge.

Det meddelar Mediavision, baserat på ett uttalande från VD Greg Peters vid ett pressevenemang i Stockholm.

– Just nu lär vi oss fortfarande hur vi kan växa och hur tekniken fungerar. Först när vi har blivit bra på det, kan vi börja överväga när och hur vi ska expandera, sade Peters.

Annons:

 

Tydligen väljer mer än 40 procent av nya Netflix-abonnenter reklamabonnemanget i de länder där det är tillgängligt. Det alternativa abonnemanget lanserades för två år sedan, i samband med att Netflix började slå ned på användare som delade sina kontouppgifter.

Det är oklart varför Norden inte ingår i Netflix planer.

Under evenemanget berättade tjänsten också om nya nordiska film- och serieprojekt. Bland annat den svenska kriminalserien Synden, regisserad av Peter Grönlund, samt den danska filmen Sult, skriven och regisserad av duon Ditte Hansen och Louise Mieritz.

Samtidigt får den tre år gamla norska succéserien Home for Christmas nu en andra säsong. Läs gärna mer här.

Annons:

 

Läs också: Netflix höjer priset i Sverige.

Back to top button

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning av cookies.  Lär dig mer